Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Koen Pack neemt klanten bij de hand in verduurzaming verpakkingsoplossingen

Bij Koen Pack draait het niet alleen om esthetiek, maar ook om duurzaamheid en verantwoordelijkheid. Als grote speler in de bloemenhoezen en ander verpakkingsmaterialen informeert het bedrijf haar klanten al jarenlang over de diverse materialen die hiervoor gebruikt kunnen worden.

"Alle mogelijke materialen zijn bij ons beschikbaar", zegt Mirjam Colijn, verantwoordelijk voor CSR en Marketing bij Koen Pack. "Onze klanten vertrouwen op ons voor hoogwaardige producten en wekelijks informeren we hen over onze zorgvuldig geselecteerde collecties."

Robert Kooyman, met meer dan 15 jaar ervaring bij Koen Pack, voegt eraan toe: "Veel van onze hoezen bevatten een aanzienlijke hoeveelheid gerecycled materiaal bedrukt en transparant, perfect geschikt voor diverse machines. We monitoren ook ons eigen verbruik nauwkeurig om onze CO2-voetafdruk effectief te beheren. Daarnaast is er in ons magazijn en kantoor LED- verlichting op sensors waarmee we ons energieverbruik aanzienlijk verminderd hebben. De energie komt trouwens van meer dan 1.000 zonnepanelen op het dak van ons pand aan De Loetenweg in Amstelveen."

Koen Pack gaat zelfs verder door klanten inzicht te geven in de CO2-uitstoot van hun verpakkingen. "We krijgen steeds vaker verzoeken hierover en het geeft klanten een duidelijk beeld van de impact van hun keuzes", aldus Colijn. "Onze accountmanagers bieden alternatieven aan om klanten te helpen de beste beslissingen te nemen."

Foto: Marliez hoezen van rLDPE

Een opvallend voorbeeld is de Marliez-serie, vervaardigd uit rLDPE met Post Consumer Recycled (PCR) plastic, verkrijgbaar in vijf kleuren. Met 14,58 CO2-eq. is deze hoes een aanzienlijk duurzamer alternatief vergeleken met een hoes gemaakt van virgin BOPP-materiaal, die 43,26 kg CO2-eq. heeft.

Koen Pack streeft naar duurzamere toekomst
Met een gezamenlijk doel om tegen 2030 minimaal 30% gerecycled materiaal in hun verpakkingen te verwerken, werkt Koen Pack samen met andere verpakkingsbedrijven binnen HSPi aan meetbare doelstellingen. Bovendien streven ze naar het verlagen van hun ecologische voetafdruk door het toevoegen van PCR (post-consumer recycled plastic) aan hun producten.

In lijn met hun toewijding aan innovatie, ontwikkelt Koen Pack voortdurend nieuwe verpakkingen die speciaal zijn afgestemd op de wensen van hun klanten. Met duurzaamheid als een centraal thema, zijn ze voortdurend op zoek naar alternatieven.

Betrokkenheid bij de gemeenschap en recyclinginitiatieven
Koen Pack is niet alleen gericht op duurzame productie, maar ook op recycling. Al het afval wordt zorgvuldig gescheiden en in samenwerking met DS Smith is een recyclesysteem ontwikkeld voor al het kartonafval. Dit sluit perfect aan bij hun streven naar een gesloten kringloopsysteem, waarbij oud karton wordt omgezet in nieuw, en daarmee de cirkel van duurzaamheid wordt gesloten.

Voor meer informatie:
Mirjam Colijn
Koen Pack
m.colijn@koenpack.com
www.koenpack.com.

Publicatiedatum: